Kopi Gunung Biru Jamaica – Pastikan Anda Dapatkan Urus Niaga

Jika anda belum mencuba kegemaran pagi yang paling dicari di dunia, kopi Gunung Biru Jamaica, anda perlu meletakkannya pada senarai perkara yang perlu dilakukan hari ini. Ia adalah ringan dan aromatik, dan kerumitan rasa ia akan mempunyai setiap kekasih kopi di rumah atau pejabat anda dengan serta-merta ketagih. Kopi ini sangat seimbang, dengan kepahitan yang begitu sedikit sehingga sekalipun cawan sekali minum di sekitar anda akan merasa memuaskan.

Jika anda mencari kopi Gunung Biru Jamaica yang benar, anda kemungkinan akan tersandung pada banyak jenama yang berlainan yang termasuk “campuran” atau “gaya” dalam nama itu, tetapi dinasihatkan bahawa ini sebenarnya bukanlah urusan sebenar. Campuran umumnya mempunyai kopi Gunung Biru yang sangat kecil di dalamnya, terutama jika campuran harga yang lebih rendah. Untuk benar-benar memahami betapa indahnya jenis kopi ini, anda hanya perlu membeli 100% kopi asli kopi jenis ini.

Untuk memastikan anda sentiasa mendapat perkara yang sebenar, berikut adalah beberapa garis panduan yang perlu anda ikuti:

  • Beli kopi anda dari salah satu pengimport yang diberi kuasa oleh Papan Kopi of Jamaica.
  • Hanya ada roasters di A.S. yang sebenarnya mengimport Gunung Biru secara teratur. Jamaica menjual 80 peratus tanaman mereka ke Jepun.
  • Pastikan kopi bukan campuran, tetapi 100 peratus. Baca penerangan produk pada pakej atau laman web jika anda membeli secara dalam talian dengan berhati-hati.
  • Jika anda ragu-ragu, angkat telefon dan panggil syarikat pemanggang untuk bercakap dengan mereka terus mengenai produk kopi mereka untuk memahami bagaimana ia dibuat dan dari mana ia datang.
  • Pertimbangkan jika kopi benar-benar segar.
  • Pastikan anda memesan dari roaster yang memanggang kacang mereka dalam masa 24 jam dari penghantaran mereka.
  • Jika boleh, ambil langkah tambahan untuk mengisar kacang kopi sebelum anda membuat cawan yang sempurna, hanya untuk memastikan tiada apa-apa yang berdiri di dalam pengalaman kopi muktamad untuk anda.
  • Kopi Gunung Biru Jamaica yang benar telah disahkan sebagai 100 peratus sahih adalah sangat seimbang. Cubalah hitam dan anda mungkin mendapati bahawa kopi tidak memerlukan apa-apa lagi, walaupun anda tidak biasanya peminum kopi hitam. Sebaik sahaja anda merasai perkara sebenar, anda akan tahu.