Perbezaan Antara Kopi Gunung Biru Jamaica, Kopi Gunung Tinggi, dan Lain-lain Campuran Jamaican.

Kopi yang baik, salah satu kemewahan kecil yang paling lazat, boleh didapati dalam pelbagai jenis yang sangat menggembirakan. Walau bagaimanapun, satu sudut kecil pasaran telah menjadi terkenal di seluruh dunia kerana kacang-kacangannya yang sangat halus dan beraroma. Kopi Jamaica adalah sesuatu yang dicintai oleh mana-mana pencinta kopi, dan cukup ringan dan licin sehingga mereka yang tidak disukai minuman itu akan menyukainya. Sebelum anda mencubanya, ia pasti akan membantu mengetahui perbezaan antara kopi Gunung Biru Jamaica, kopi Gunung Tinggi Jamaica, dan kopi Jamaica yang lain.

Kopi Gunung Biru Jamaica

Pergunungan Biru yang indah ini berlari dari Port Antonio di utara ke arah selatan menuju Kingston. Di sini, pada ketinggian dari 3,000 hingga 5,500 kaki, tumbuh kopi Gunung Biru Jamaica. Nama ini adalah tanda disahkan secara global. Ini bermakna bahawa untuk diperakui dengan betul dan dilabel seperti itu, Lembaga Industri Kopi Jamaica mesti menjalankan pemeriksaan menyeluruh untuk memastikan kualiti. Kasar itu benar-benar bernilai produk akhir. Buah yang dihasilkan boleh diperoleh dari kacang-kacangan ini adalah salah satu yang paling dicari di dunia; ia adalah ringan, dan dengan luar biasa tanpa kepahitan, namun dengan kerumitan yang sangat aromatik. Kondisi alam sekitar adalah rahsia untuk rasa sempurna ini; tanah yang kaya dengan nutrien di bawah udara yang sejuk dan berkabus menanam kacang-kacangan dunia yang jatuh cinta.

Kopi Gunung Tinggi Jamaica

Hanya di bawah bidang kopi Gunung Biru Jamaican, di ketinggian antara 1,500 dan 3,000 kaki, menanam kopi yang dipanggil Gunung Tinggi Jamaica. Walaupun tidak cukup setanding dengan kerumitan yang canggih dan kekurangan kepahitan sepupu ketinggiannya yang lebih tinggi, kacang-kacangan ini masih akan menghasilkan minuman lazat, separa manis, dan sangat aromatik. Bagi mereka yang mempunyai anggaran yang ketat yang masih mahukan pengalaman kopi dari gunung Jamaica, ini adalah pilihan yang sangat baik. Seperti kopi lain dari rantau ini, ia perlu diperakui oleh Lembaga Industri Kopi Jamaica, jadi pastikan anda menyemak label sebelum anda membuat pembelian anda.

Kopi Jamaica lain

Semua kopi yang ditanam di Jamaica di bawah 1,500 kaki dikenali sebagai Jamaican Tertinggi atau Gunung Rendah Jamaica. Keadaan di tahap ini tidak ideal (anda boleh melihat satu sisi gunung sedikit seperti garis pada graf, yang menunjukkan keadaan persekitaran yang semakin menggalakkan untuk penanaman). Walaupun kopi yang anda dapat dari rantau ini tidak semestinya buruk, jika anda akan merasai kopi Jamaica, anda sekurang-kurangnya harus cuba mencari beberapa Gunung Tinggi Jamaica, jika tidak Gunung Biru Jamaica.